Železnička stanica Vukov spomenik u Beogradu biće zatvorena
od 9. maja 2023. zbog radova na zameni velikih tunelskih eskalatora, a
planirano je da radovi traju 72 nedelje. Vozovi će i dalje prolaziti, ali se
neće zaustavljati na ovoj stanici.
Podzemna železnička stanca Vukov spomenik svečano je otvorena u podne 7. jula 1995. godine. Radovi su započeli 1989. godine. Izgrađena je na dubini od 40 metara ispod zemlje, što ovu stanicu svrstava u red najdubljih železničkih objekata u Evropi. Njena izgradnja koštala je 750 miliona dolara.
Gradska železnica spojila je tri kraja - Pančevo, Resnik i
Batajnicu - koje su se ukrštale na ovom mestu. Ovde su snimani i mnogi filmovi.
Ovde sam devedesetih često svraćao ne bi li otišao do pančevačkog buvljaka ili da bi telefonirao (u Mlatišuminoj nisam imao telefon, a još ne beše mobilnih).
Jedna od najznačajnijih karakteristika stanice je i kosi
tunel nagiba od 30 stepeni, prečnika 7,5 metara i dužine 65 metara.
Stanica ima pet nivoa, jedan odmah kako se siđe u prolaz, zatim sprat ispod gde se očitavaju karte i gde su blagajna, šef stanice, policijska stanica, ambulanta i na najdubljem nivou - peron.
Ispod drugog nivoa postoji još jedan, koji putnici ne vide, ali je ključan za funkcionisanje stanice - tehnički nivo sa kog se održavaju pokretne stepenice i električne instalacije.
Tu je i kontrolna soba za video nadzor i požarne sisteme.
Saobraćajni deo „Vukovog spomenika“ sastoji se od dve tunelske cevi sa kolosecima, kao i centralnim i bočnim peronima dužine 220 metara.
Površina predvorja je 2.500 kvadratnih metara, a stanica ima po četiri stepeništa i evakuaciona izlaza, kao i lift za osobe sa teškoćama u kretanju.
Pokretne stepenice su dužine 60 metara, a visinska razlika se prevali za minut i 20 sekundi. Izradila ih je firma „Eskalatora“ iz Sankt Peterburga, a od ugradnje samo je jednom urađen njihov generalni remont.
A mi sada odosmo u "Tramvaj" na pivo. Za one baš matore to nekad beše "Žаgubica".
Нема коментара:
Постави коментар