MEHANIZAM SAMOUNIŠTENJA
Piše: Gordan Gorunović
Prvi dan kalendarskog leta pokazao je sve svoje “čari”. To me nije omelo
da krenem iz Beograda do Novog Sada, sa kolegom na četvrto veče Sterijinog
pozorja. Najavljene su dve intrigantne predstave a prva od njih se desila na
Kamernoj sceni. Lepa i mudra grupa posetilaca je preko službnog ulaza kroz
lavirint od zaštitnih ograda, koje su me podsetile na doba renoviranja
Koloseuma u Rimu, ušla u hram kulture. Ni prašina, ni vrelina nisu mogli da
spreče ljubitelje pozorišta. Sedišta su odlično popunjena a sačekali su nas
glumci na samom setu.
Bazen je zamenio binu. Glumci su već na
setu. Neki uživaju u SPA čarima dok jedan zagnjuren sa maskom čeka da krene
ovaj neobičan komad, kreiran od strane mladog pisca Filipa Grujića (1995) i
njegovog vršnjaka reditelja Marka Čelebića. Okosnica priče je univerzalni “lek”
lažnog lekara Vilijama H. Bejlija, koji leči sve, od mentalnih bolesti do
impotencije – radijum. Posle Prvog svetskog rata bio korišćen u svakodnevnom
životu, zbog koga su stradale mnoge radnice u industriji satova a i poznati
plejboj, Eden Bajers, kome je vilica stradala usled konzumacije radijuma.
Dve paralelne priče se na sceni prepliću
u logičnim radnjama, odlično dramaturiški urađene. Glumci SNP-a - Branislav
Jerković, Aljoša Đidić, Tijana Marković i ostali su glavni tok priče na sceni, a
drugi su mlade radnice fabrike koje oslikavaju satove radijumom. Glamur Nju Jorka
i Nju Džersi nesrećnice koje mlade umiru isprepleteni su u istom klupku. Njihova
priča oživljena je songovima Novaka Aškovića i koreografijom Andreje Kulešević,
odelima bele boje, kostimografkinje Staše Jamušakov, simbolom stradanja
radničke klase
Mnoge kratke skoro aforistične rečenice
pokazuju kompletnu dekadenciju i besmisao života dvadesetih godina prošlog
veka, gde niko nije pošteđen. Industrijalac stari Bajers koga igra Predrag Momčilović
u jednom trenutku kaže: “Život nikada nije lep kao mladost”. Bogataši skapavaju
u svojim perveznim i bahatim životima a ta “lapa mladost” ližući olovke
radijuma kojim premazuju kazaljke satova da svetle u mraku, strada ne dočekavši
zrele godine.
Kompletna ekipa je na visokom nivou tako
da je teško izdvojiti bilo koga. Sve
funkcioniše poput mehanizima u ukletim satovima. Veliki aplauz i bogati buketi
nagradili su protagoniste kojima sam povremeno zavideo, što mogu da se osveže u
plitkom bazenu. Neću reći kako sam glasao po izlasku pošto nije etički. Ekipa
RTV Vojvodine je uzaludno pokušavala da snimi prilog ali publika je pod velikim
utiskom mračne teme bila neraspoložena da daje izjave. Sve u svemu pohvale za
selekciju Sterijinog pozorja i SNP-u za hrabre korake i odlične predstave.
STERIJINO POZORJE 66./Predstava: “VELIKA DEPRESIJA”
Tekst: Filip Grujić, Režija: Marko Čelebić /Srpsko narodno pozorište / Centar za razvoj vizuelne kulture Novi Sad
“Velika depresija”
Srpsko narodno pozorište / Centar za
razvoj vizuelne kulture Novi Sad
PONEDELJAK 21. JUN 19.00 časova / Srpsko
narodno pozorište – Kamerna scena
Tekst: Filip Grujić
Režija: MARKO ČELEBIĆ
Scenski pokret: ANDREJA KULEŠEVIĆ
Scenografkinja: KATARINA ŠIJAČIĆ
Kostimografkinja: STAŠA JAMUŠAKOV
Kompozitor: NOVAK AŠKOVIĆ
Video projekcija: ĐORĐE VERNAČKI
Uloge
BRANISLAV JERKOVIĆ
TIJANA MARKOVIĆ
ALJOŠA ĐIDIĆ
PREDRAG MOMČILOVIĆ
STRAHINJA BOJOVIĆ
EMILIJA MILOSAVLJEVIĆ
UNA BEIĆ
SARA SIMOVIĆ
MAGDALENA MIJATOVIĆ
MILENA DAUTOVIĆ
Predstava traje 1 sat i 20 minuta
Нема коментара:
Постави коментар